Перший залізничний міст

Перший залізничний міст

Перший залізничний міст

Перший залізничний міст

Найскладнішим завданням виявився вибір місця, де Транссибірська магістраль буде проходити через Обь. Спочатку вибір припав на Томськ, але тоді міст довелося б будувати там, де Об розливається кожну весну. Єдиний вузький ділянку знаходився на території нинішнього Новосибірська, однак тоді магістраль буде проходити південніше запланованого.

Почалося будівництво. Міст складається з дев’яти прольотів, що лежать на кам’яних опорах з місцевого граніту, закладених на гранітному ж ложе річки. Цікаво, що ті зміни, які вносив Н. А. Белелюбський в процесі будівництва, які полягають у влаштуванні «вільної проїжджої частини», потім стали відомі у світовому мостобудуванні як «російська система».

Майже через 100 років міністерство шляхів сполучення СРСР ухвалило рішення про будівництво нового мосту з наступним розбиранням прогонової будови старого, який вже не відповідав сучасним стандартам по переходах через нього важких поїздів. Після завершення будівництва нового Комсомольського залізничного мосту, який за естетичним якостям неминуче поступався своєму попереднику, в старому мосту більше не потребували. Проте, він продовжував використовуватися пасажирськими поїздами, проїжджаючими через центр міста.

В даний час через старий міст потяги рухаються тільки по одному шляху. Але його опори і насипу на берегах збережені, що дозволяє знову добудувати додаткові прольоти. У Парку «Міське Початок», на міській набережній, одна стара пролітна ” частина навіть зберігається в якості експоната.